Problem z Internetem

Naprawa łącza internetowego

Zapraszamy do skorzystania z naszej diagnozy online, która udziela orientacyjnych informacji o tym, co może być przyczyną problemów z Twoim komputerem. Poniżej opisujemy problemy związane z połączeniem internetowym.

Spis treści

  1. Problem z podłączeniem do sieci bezprzewodowej
  2. Problem z podłączeniem przez modem od operatora sieci komórkowej
  3. Problem z połączeniem kablowym
  4. Problem z połączeniami audio i wideo w popularnych komunikatorach
  5. Problem z pocztą e-mail
  6. Dziwne zachowanie przeglądarki
  7. Połączenie internetowe jest powolne

 Problem z podłączeniem do sieci bezprzewodowej

Problem z bezprzewodowymi połączeniami Wi-Fi występują niezwykle często, wiążą się przede wszystkim z mnogością dostępnych rozwiązań i niekompatybilnością używanych urządzeń.  Bardzo częstą przyczyną braku połączenia bezprzewodowego jest oprogramowanie antywirusowe firm trzecich, taką przypadłość mają szczególnie popularne i darmowe aplikacje do zabezpieczenia komputera. W tym wypadku wystarczy odinstalować program i zainstalować go ponownie. Kolejny przypadek to uszkodzenie karty sieciowej zamontowanej w komputerze, w tym wypadku konieczna będzie wymiana na kompatybilny model.

Sugerowane działania: konfiguracja łącza Wi-Fi, konfiguracja sterowników w Windows.

 Problem z podłączeniem przez modem LTE/5G

Połączenia realizowane poprzez sieć komórkową są w naszym kraju bardzo powszechne, wzrosła też liczba problemów sprzętowych. Bardzo częstą przyczyną braku połączenia GSM jest oprogramowanie antywirusowe firm trzecich, taką przypadłość mają szczególnie popularne i darmowe aplikacje do zabezpieczenia komputera. W tym wypadku wystarczy odinstalować program i zainstalować go ponownie. Kolejny przypadek to uszkodzenie modemu, w tym wypadku konieczna będzie wymiana.

Sugerowane działania: konfiguracja modemu GSM.

 Problem z połączeniem kablowym

Połączenie kablowe LAN/ETHERNET jest zdecydowanie bardziej niezawodne od połączenia bezprzewodowego, ma jednak podstawową wadę w postaci obecności przewodu, który może ulec mechanicznemu uszkodzeniu. W pierwszej kolejności warto przetestować kabel UTP i skontrolować stan plastikowych wtyczek, warto też sprawdzić kondycję gniazda LAN w laptopie. Jeśli sprzęt jest sprawny - należy przejrzeć konfigurację systemu i upewnić się, że sterowniki karty sieciowej są właściwe i aktualne.

Sugerowane działania: konfiguracja łącza LAN, sprawdzenie stanu gniazda LAN.

 Problem z połączeniami audio i wideo w popularnych komunikatorach

Przyczyna może być sprzętowa albo programowa, związana np. z błędem sterowników. Na początek warto przyjrzeć się "menedżerowi urządzeń", czy sterownik karty dźwiękowej albo kamery nie ma przy nazwie wykrzyknika, jeśli jest to na początek należy spróbować go odinstalować i wybrać opcję automatycznego ponownego pobrania. Sprawa bardzo często nie jest klarowna bo jeśli wykrzyknik nie znika, nie musi to oznaczać problemu ze sprzętem a np. większy konflikt w systemie. Warto spróbować uruchomić inny system operacyjny np. z dysku zewnętrznego i sprawdzić poprawność działania karty dźwiękowej albo kamerki. Jeśli będzie działać to wiemy, że w naszym systemie występuje problem programowy. Na początek można spróbować automatycznych opcji naprawy urządzeń, które znajdziemy w ustawieniach systemu Windows 10/11

Sugerowane działania: konfiguracja łącza internetowego, sprawdzenie gniazd Jack.

 Problem z pocztą e-mail w programie pocztowym

Konfiguracja programu pocztowego jest stosunkowo prosta, w pewnych okolicznościach jednak potrafi jednak sprawić wiele kłopotów. W pierwszej kolejności należy zajrzeć do pomocy naszego dostawcy poczty i sprawdzić dokładnie konfigurację konta pocztowego POP3/IMAP. Jeśli problem dotyczy błędów Outlook, Thunderbird, The bat - warto skorzystać z zasobów for internetowych. 

Sugerowane działania: konfiguracja poczty e-mail.

 Dziwne zachowanie przeglądarki

Przeglądarki są częstym obiektem ataków internetowych szkodników. Jeśli zauważysz, że w Twoim Firefoxie, Microsoft Edge, Chrome, Safari albo Operze pojawiają się podejrzane przyciski, paski i komunikaty - jest to sygnał, że przeglądarka została zmodyfikowana bez Twojej zgody (lub za nieświadomą zgodą) przez zewnętrzny program. Niejednokrotnie modyfikacja ta dąży do spowodowania szkód w systemie. Jeśli Twój komputer jest wolny od wirusów i szkodliwego oprogramowania - wyczyść historię i cache lub wykonaj reset swojego profilu. Uszkodzeniu mogła ulec również baza danych programu (z historią, zakładkami), w niektórych przypadkach można ją naprawić ale często najszybszą opcją jest usunięcie i instalacja od nowa. Wygodnym rozwiązaniem jest skorzystanie z dobrodziejstw chmury i zalogowanie się w przeglądarce, dzięki czemu w przyszłości będziemy mogli w łatwy sposób odzyskać lub przenieść dane, których używamy.

Sugerowane działania: konfiguracja przeglądarki, usuwanie wirusów.

 Połączenie internetowe jest powolne

W części przypadków winę ponoszą tu czynniki od nas niezależne, czyli dostawca Internetu i jego infrastruktura.  Jeśli problem dotyczy powolnego połączenia wifi, z którego korzystasz w domu łącząc się z routerem to jest kilka kluczowych czynników, które trzeba wziąć pod uwagę. Istotna jest odległość od routera, przeszkody po drodze, szczególnie obciążają połączenie grube ściany w starym budownictwie. Ważna jest również liczba sieci w najbliższej okolicy, jeśli mieszkasz w centrum dużego miasta to warto zastanowić się nad konfiguracją routera, urządzenia te mają zazwyczaj możliwość zmiany kanału komunikacyjnego, warto ustawić numer unikatowy i odległy od kanału twoich sąsiadów w przeciwnym wypadku sygnały będą się nakładać na siebie i wzajemnie zakłócać, zmniejszając i osłabiając zasięg sygnału wi-fi w twoim domu. Bardzo częstą przyczyną problemów z połączeniem internetowym jest oprogramowanie antywirusowe firm trzecich, taką przypadłość mają szczególnie popularne i darmowe aplikacje do zabezpieczenia komputera. W tym wypadku wystarczy odinstalować program i zainstalować go ponownie.

Sugerowane działania: konfiguracja połączenia sieciowego.

Uwaga!

Pamiętaj, że diagnoza online dostarcza tylko orientacyjnych informacji! Nic nie zastąpi fizycznej wizyty w serwisie z uszkodzonym sprzętem. Zapraszamy do naszej siedziby przy ul. Krasińskiego 46 we Wrocławiu, bezpłatnie zdiagnozujemy Twój komputer i przedstawimy konkretny kosztorys do zaakceptowania.

Nasz telefon kontaktowy to (71) 725-69-62.