Problem z Internetem

Naprawa łącza internetowego

Zapraszamy do skorzystania z naszej diagnozy online, która udziela orientacyjnych informacji o tym, co może być przyczyną problemów z Twoim komputerem. Poniżej opisujemy problemy związane z połączeniem internetowym.

Spis treści

  1. Problem z podłączeniem do sieci bezprzewodowej
  2. Problem z podłączeniem przez modem GSM/3G
  3. Problem z połączeniem kablowym
  4. Problem z połączeniami w Skype
  5. Problem z pocztą e-mail
  6. Dziwne zachowanie przeglądarki
  7. Połączenie internetowe jest powolne

 Problem z podłączeniem do sieci bezprzewodowej

Problem z bezprzewodowymi połączeniami Wi-Fi występują niezwykle często, wiążą się przede wszystkim z mnogością dostępnych rozwiązań i niekompatybilnością używanych urządzeń. Niejednokrotnie router Wi-Fi używa niewłaściwego standardu przesyłania danych lub zbyt mocnego szyfrowania, nieobsługiwanego przez starsze komputery. Zdarza się też, że sterowniki karty sieciowej nie współpracują z naszym systemem lub sama karta Wi-Fi nie pasuje do danej konfiguracji laptopa (dotyczy to przede wszystkim systemu Windows 10/8 oraz Linux). Jeśli mieszkamy na gęsto zaludnionym obszarze, może występować interferencja z sieciami bezprzewodowymi naszych sąsiadów.

Sugerowane działania: konfiguracja łącza Wi-Fi, konfiguracja sterowników w Windows.

 Problem z podłączeniem przez modem GSM/3G/LTE

Połączenia realizowane poprzez sieć komórkową są w naszym kraju coraz powszechniejsze, wzrasta też liczba problemów sprzętowych. Należy mieć świadomość, że modem 3G/LTE musi być bardzo ściśle dopasowany do rodzaju sieci, z której korzystamy. W przypadku darmowego dostawcy Aero2 należy przejrzeć listę kompatybilnego sprzętu i wybrać taki modem lub router, który na 100% zadziała poprawnie. W przypadku operatorów GSM - sugerujemy konsultację z biurem obsługi lub salonem danej firmy. Oczywiście problem z połączeniem nie musi dotyczyć tylko kompatybilności, może mieć również zupełnie inne podłoże, związane z brakiem współpracy ze strony naszego laptopa.

Sugerowane działania: konfiguracja modemu GSM.

 Problem z połączeniem kablowym

Połączenie kablowe LAN/ETHERNET jest zdecydowanie bardziej niezawodne od połączenia bezprzewodowego, ma jednak podstawową wadę w postaci obecności przewodu, który może ulec mechanicznemu uszkodzeniu. W pierwszej kolejności warto przetestować kabel UTP i skontrolować stan plastikowych wtyczek, warto też sprawdzić kondycję gniazda LAN w laptopie. Jeśli sprzęt jest sprawny - należy przejrzeć konfigurację systemu i upewnić się, że sterowniki karty sieciowej są właściwe i aktualne.

Sugerowane działania: konfiguracja łącza LAN, sprawdzenie stanu gniazda LAN.

 Problem z połączeniami w Skype

Problemy ze Skype mogą mieć dwojakie podłoże: albo brak dźwięku, albo brak połączenia z Internetem. W przypadku problemów z dźwiękiem należy sprawdzić konfigurację karty muzycznej oraz skontrolować stan gniazd Jack, do których podłączamy mikrofon i głośniki. Jeśli Skype w ogóle nie chce zalogować się do sieci - trzeba sprawdzić ustawienia połączenia internetowego oraz zweryfikować konfigurację zapory sieciowej w systemie Windows.

Sugerowane działania: konfiguracja łącza internetowego, sprawdzenie gniazd Jack.

 Problem z pocztą e-mail

Konfiguracja programu pocztowego jest stosunkowo prosta, w pewnych okolicznościach jednak potrafi jednak sprawić wiele kłopotów. W pierwszej kolejności należy zajrzeć do pomocy naszego dostawcy poczty i sprawdzić dokładnie konfigurację konta pocztowego POP3/IMAP. Jeśli problem dotyczy błędów Outlook Expressa lub Windows Mail - warto skorzystać z zasobów for internetowych, programy te słyną bowiem z niezbyt stabilnego działania, zwłaszcza przy większej liczbie archiwalnych maili.

Sugerowane działania: konfiguracja poczty e-mail.

 Dziwne zachowanie przeglądarki

Przeglądarki są częstym obiektem ataków internetowych szkodników. Jeśli zauważysz, że w Twoim Firefoxie, Internet Explorerze, Chrome, Safari albo Operze pojawiają się podejrzane przyciski, paski i komunikaty - jest to sygnał, że przeglądarka została zmodyfikowana bez Twojej zgody przez zewnętrzny program. Niejednokrotnie modyfikacja ta dąży do spowodowania szkód w systemie (szczególnie naraża nas na nie Internet Explorer ze swoim systemem ActiveX). Jeśli Twój komputer jest wolny od wirusów i szkodliwego oprogramowania - wyczyść historię i cache lub wykonaj reset swojego profilu (dostępny m.in. w Firefox).

Sugerowane działania: konfiguracja przeglądarki, usuwanie wirusów.

 Połączenie internetowe jest powolne

W większości przypadków winę ponoszą tu czynniki od nas niezależne, czyli dostawca Internetu i jego infrastruktura. Rzadziej występują problemy z konfiguracją sieci takie, jak interferencje między sieciami Wi-Fi lub nadmierne obciążenie przez sieci Peer2Peer.

Sugerowane działania: konfiguracja połączenia sieciowego.

Uwaga!

Pamiętaj, że diagnoza online dostarcza tylko orientacyjnych informacji! Nic nie zastąpi fizycznej wizyty w serwisie z uszkodzonym sprzętem. Zapraszamy do naszej siedziby przy ul. Worcella 2 we Wrocławiu, bezpłatnie zdiagnozujemy Twój komputer i przedstawimy konkretny kosztorys do zaakceptowania.

Nasz telefon kontaktowy to (71) 725-69-62.