Naprawa sterowników, elektroniki pojazdów silnikowych

sterownik1 W serwisie Olimp koncentrujemy się na specjalistycznych naprawach urządzeń związanych z elektroniką pojazdową, takich jak sterowniki silnika, sterowniki skrzyni biegów oraz inne elementy i sterowniki elektroniki samochodowej. Obsługujemy klientów na terenie Wrocławia i okolic. Nasze usługi są skierowane do użytkowników prywatnych, firm i instytucji, które wymagają niezawodnych rozwiązań dla problemów związanych z zasilaniem oraz nieprawidłowościami w działaniu systemów w samochodzie. Dzięki bogatemu doświadczeniu oraz zespołowi wykwalifikowanych pracowników, oferujemy kompleksowe usługi naprawcze elektroniki samochodowej, które skutecznie przywracają sprawność techniczną elektroniki pojazdowej. Przeciętny koszt naprawy sterownika w naszym serwisie wynosi 500-600zł.

Skorzystaj z usług serwisu Olimp we Wrocławiu w godzinach od 11:00 do 19:00 albo wyślij do nas sprzęt https://panel.olimp.wroclaw.pl/przesylka

Kontakt

Serwis laptopów OLIMP
ul. Krasińskiego 46
50-450 Wrocław

tel. (71) 725-69-62

Dlaczego nasza firma?

  • Zapłacisz tylko za udaną naprawę! Naszym głównym celem jest efektywność naprawy elektroniki samochodowej. Opłata jest wymagana tylko po przetestowaniu, że sprzęt został właściwie naprawiony i funkcjonuje zgodnie z twoimi oczekiwaniami, co jest naszym sposobem na zapewnienie twojej satysfakcji.
  • Oferujemy bezpłatną diagnozę i wycenę naprawy w ciągu 1-5 dni. Proces zaczynamy od szczegółowej i fachowej diagnozy problemów z twoim sprzętem. W przeciągu 1-10 dni od dostarczenia urządzenia do naszego serwisu, otrzymasz bezpłatne oszacowanie problemu i kosztów naprawy za pośrednictwem SMS, co umożliwi ci szybką decyzję bez zbędnych opóźnień.
  • Sześciomiesięczna gwarancja. Jesteśmy przekonani o wysokiej jakości naszych usług, dlatego zapewniamy rzetelną gwarancję na przeprowadzone naprawy, trwającą sześć miesięcy. Daje to dodatkową pewność, że twoje urządzenie jest w rękach profesjonalistów.

Jak skorzystać z naszych usług?

  • Dostarczenie urządzenia. Dostarcz uszkodzone urządzenie do naszego serwisu osobiście lub wyślij je do nas https://panel.olimp.wroclaw.pl/przesylka
  • Naprawa. Po zaakceptowaniu kosztorysu, rozpoczynamy profesjonalny proces naprawy. Średni czas realizacji naprawy oscyluje między 3 a 7 dni.
  • Testy i gwarancja. Po zakończeniu naprawy dokonujemy dokładnych testów, a po ich pozytywnym przejściu informujemy Cię o możliwości odebrania urządzenia.

Cennik naprawy sterowników

Nazwa usługi Cena Gwarancja Termin wykonania
Naprawa sterownika, wymiana elementów: drobna poprawa ścieżek 300-500 zł 6 miesięcy 1-5 dni
Naprawa sterownika: wymiana wielu elementów, regeneracja mocno uszkodzonych ścieżek na PCB 400-800 zł 6 miesięcy 3-7 dni
Naprawa sterownika: uszkodzony procesor, wymiana i programowanie 700-1200 zł 6 miesięcy 3-14 dni
Kopiowanie oprogramowania z uszkodzonej płyty na sprawną 200-500 zł 6 miesięcy 3-14 dni

Ceny są orientacyjne i mogą się różnić w zależności od modelu urządzenia, skomplikowania naprawy oraz dostępności części zamiennych.

Diagnostyka jest kluczowa do ustalenia dokładnej ceny naprawy. Zadzwoń do nas jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat sposobu naprawy Twojego urządzenia 784956965

Skontaktuj się z nami, aby skorzystać z profesjonalnych usług naprawy i przywrócić pełną funkcjonalność Twojego urządzenia.

Co naprawiamy w obrębie elektroniki pojazdowej?

  1. ECU (Engine Control Unit) - Sterownik silnika (komputer silnika): Jest to mózg samochodowego silnika, zarządzający wszystkimi aspektami jego działania, w tym wtryskiem paliwa, zapłonem, ciśnieniem doładowania w silnikach turbo i emisją spalin.

  2. TCU (Transmission Control Unit) - Sterownik skrzyni biegów (komputer skrzyni biegów): Zarządza skrzynią biegów, kontrolując, kiedy i jak następuje zmiana biegów, aby zapewnić optymalną wydajność i ekonomię paliwową.

  3. BCM (Body Control Module) - Moduł sterowania nadwoziem: Odpowiada za funkcje związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu, takie jak sterowanie oświetleniem, centralnym zamkiem, elektrycznymi szybami i lusterek, systemem alarmowym oraz innymi akcesoriami.

  4. ABS (Anti-lock Braking System) - Sterownik systemu ABS: Zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania, co pozwala na zachowanie kontroli nad pojazdem i skrócenie drogi hamowania.

  5. ESC (Electronic Stability Control) - Sterownik kontroli stabilności toru jazdy: Pomaga kierowcy utrzymać kontrolę nad pojazdem w trudnych warunkach drogowych, interweniując w system hamulcowy i moc silnika, aby zapobiec poślizgowi.

  6. PCM (Powertrain Control Module) - Sterownik układu napędowego: Często łączy funkcje ECU i TCU, zarządzając całym układem napędowym, w tym silnikiem i skrzynią biegów.

Typowe problemy ze sterownikiem silnika (ECU)

  • Uszkodzenia wewnętrzne: ECU składa się z różnych komponentów elektronicznych, takich jak kondensatory, mikroprocesory i płytki drukowane. Awaria któregokolwiek z tych elementów może powodować problemy z działaniem całego modułu, na przykład z powodu przegrzania, przeciążenia prądowego lub starzenia się elementów.
  • Błędy oprogramowania/firmware: Błędy w oprogramowaniu sterującym mogą prowadzić do nieprawidłowej pracy silnika, trudności z uruchamianiem pojazdu, niestabilnej pracy na biegu jałowym czy problemów z przyspieszeniem. Czasami wymagana jest aktualizacja oprogramowania, aby rozwiązać te problemy.
  • Korozja lub uszkodzenia spowodowane przez wodę: Woda i wilgoć mogą prowadzić do korozji wewnętrznych komponentów ECU, co może powodować zwarcia i inne uszkodzenia elektryczne. sterownik2
  • Problem z zasilaniem: Niewłaściwe napięcie zasilania może spowodować uszkodzenie ECU. Wysokie napięcie może przegrzać komponenty, podczas gdy zbyt niskie napięcie może powodować, że ECU nie będzie funkcjonować prawidłowo.
  • Uszkodzenia spowodowane przez błędy w instalacji elektrycznej pojazdu: Na przykład, jeśli inne elementy systemu elektrycznego pojazdu są uszkodzone lub nieprawidłowo zainstalowane, może to prowadzić do nieprawidłowych sygnałów wysyłanych do ECU, co z kolei może spowodować jego uszkodzenie.
  • Awaria po tuningowaniu lub nieautoryzowanych modyfikacjach: Nieprawidłowe modyfikacje, takie jak chiptuning, mogą przeciążyć ECU lub spowodować, że będzie działać poza zaprojektowanymi parametrami, co zwiększa ryzyko uszkodzenia.
  • Uszkodzenia mechaniczne: Uderzenia lub wibracje mogą również uszkodzić ECU, zwłaszcza w pojazdach używanych w trudnych warunkach terenowych, gdzie ryzyko mechanicznego uszkodzenia jest większe.

Typowe problemy ze sterownikiem skrzyni biegów (TCU) 

  • Uszkodzenia wewnętrzne: Awaria komponentów elektronicznych wewnątrz TCU, takich jak mikroprocesory, układy scalone lub inne elementy, może prowadzić do nieprawidłowej pracy skrzyni biegów. Może to obejmować opóźnienia w zmianie biegów, nieoczekiwane zmiany biegów, czy utratę niektórych funkcji.

  • Błędy oprogramowania: Problemy z oprogramowaniem w TCU mogą powodować nieprawidłowe działanie skrzyni biegów. Czasem wymagana jest aktualizacja oprogramowania, aby rozwiązać problemy takie jak błędne zmiany biegów czy zablokowanie się w jednym biegu.

  • Problem z zasilaniem: Niewłaściwe napięcie zasilające TCU może spowodować nieregularne działanie lub całkowite zawieszenie pracy sterownika. Zbyt wysokie napięcie może spowodować przegrzanie i uszkodzenie komponentów, a zbyt niskie może powodować niestabilność w jego funkcjonowaniu. sterownik3

  • Uszkodzenia spowodowane przez wodę i korozję: Woda i wilgoć mogą prowadzić do korozji elementów wewnątrz TCU, co może zakłócać elektryczne połączenia i prowadzić do awarii.

  • Uszkodzenia mechaniczne: Wibracje i uderzenia, zwłaszcza w trudnych warunkach drogowych, mogą uszkodzić fizyczną strukturę TCU, co może wpłynąć na jego działanie.

  • Nieprawidłowe sygnały z czujników: TCU polega na sygnałach z różnych czujników w pojeździe, takich jak czujniki prędkości i pozycji. Nieprawidłowe sygnały z tych czujników mogą powodować nieprawidłową pracę skrzyni biegów.

  • Problemy z połączeniem i komunikacją: Złe połączenia, uszkodzone przewody lub problemy z magistralą CAN (Controller Area Network) mogą zakłócać komunikację między TCU a innymi modułami w pojeździe, co również wpływa na działanie skrzyni biegów.

Typowe problemy z modułem sterowania nadwoziem (BCM)

  • Uszkodzenia wewnętrzne: Awaria komponentów elektronicznych wewnątrz BCM, takich jak mikroprocesory, kondensatory czy układy scalone, może powodować niestabilną pracę lub całkowite zawieszenie funkcji nadwozia.

  • Błędy oprogramowania: Problemy z oprogramowaniem mogą prowadzić do nieregularnej pracy funkcji sterowanych przez BCM, takich jak losowe otwieranie się szyb, nieprawidłowe działanie oświetlenia czy awarie systemu alarmowego. Aktualizacja oprogramowania może być konieczna do rozwiązania tych problemów.

  • Korozja lub uszkodzenia spowodowane przez wodę: Woda i wilgoć mogą prowadzić do korozji elementów elektrycznych BCM, co może zakłócać jego działanie.

  • Problem z zasilaniem: Nieprawidłowe napięcie zasilające może spowodować nieregularne działanie BCM. Zbyt wysokie napięcie może spowodować przegrzanie i uszkodzenie komponentów, a zbyt niskie może powodować niestabilność w jego funkcjonowaniu. sterownik4

  • Uszkodzenia mechaniczne: Uderzenia lub wibracje mogą uszkodzić BCM, co może wpłynąć na jego działanie, zwłaszcza w pojazdach używanych w trudnych warunkach.

  • Problemy z połączeniem i komunikacją: Złe połączenia lub uszkodzone przewody mogą zakłócać komunikację między BCM a innymi modułami i elementami sterowanymi, co może powodować niestabilną lub nieprawidłową pracę systemów nadwozia.

  • Nieprawidłowe sygnały z czujników i przełączników: Jeśli BCM otrzymuje błędne lub niepełne sygnały z czujników, takich jak te kontrolujące zamknięcie drzwi, stan alarmu, czy położenie szyb, może to prowadzić do nieprawidłowego działania odpowiednich systemów.

Typowe problemy ze sterownikiem systemu ABS

  • Awaria komponentów elektronicznych: Uszkodzenia mikroprocesorów, układów scalonych lub innych komponentów elektronicznych w sterowniku mogą prowadzić do jego niewłaściwej pracy lub całkowitego zawieszenia systemu.

  • Problemy z oprogramowaniem: Błędy w oprogramowaniu sterującym mogą prowadzić do nieprawidłowej pracy systemu ABS, takie jak nieodpowiednie rozpoznawanie sytuacji, w których konieczne jest aktywowanie ABS. Może być konieczna aktualizacja lub ponowne zaprogramowanie oprogramowania.

  • Uszkodzenia spowodowane przez wodę i korozję: Wilgoć może dostać się do sterownika i powodować korozję jego komponentów, co zakłóca ciągłość elektrycznych połączeń i prowadzi do problemów z funkcjonowaniem.

  • Problem z zasilaniem: Niewłaściwe napięcie zasilania może powodować nieregularne działanie sterownika ABS. Zbyt wysokie napięcie może przegrzewać komponenty, podczas gdy zbyt niskie może powodować niestabilną pracę systemu.

  • Uszkodzenia mechaniczne: Wibracje i uderzenia mogą fizycznie uszkodzić sterownik ABS, co może zakłócić jego działanie.

  • Problemy z połączeniami elektrycznymi: Uszkodzone przewody, złe połączenia lub problemy z magistralą CAN mogą zakłócić komunikację sterownika z innymi modułami pojazdu lub czujnikami ABS.

  • Nieprawidłowe sygnały z czujników prędkości kół: Sterownik ABS polega na danych z czujników prędkości kół. Jeśli sygnały te są nieprawidłowe, system może nieprawidłowo interpretować warunki drogowe, co prowadzi do błędów w aktywacji ABS.

Typowe problemy z elektronicznym systemem stabilizacji toru jazdy (ESC)

  • Awaria komponentów elektronicznych: Uszkodzenia mikroprocesorów, układów scalonych lub innych komponentów elektronicznych w sterowniku mogą prowadzić do jego niewłaściwej pracy lub całkowitego zawieszenia systemu.

  • Problemy z oprogramowaniem: Błędy w oprogramowaniu sterującym mogą prowadzić do nieprawidłowej pracy systemu ESC, takie jak nieodpowiednie rozpoznawanie sytuacji, w których konieczne jest aktywowanie systemu. Może być konieczna aktualizacja lub ponowne zaprogramowanie oprogramowania.

  • Uszkodzenia spowodowane przez wodę i korozję: Wilgoć może dostać się do sterownika i powodować korozję jego komponentów, co zakłóca ciągłość elektrycznych połączeń i prowadzi do problemów z funkcjonowaniem.

  • Problem z zasilaniem: Niewłaściwe napięcie zasilania może powodować nieregularne działanie sterownika ESC. Zbyt wysokie napięcie może przegrzewać komponenty, podczas gdy zbyt niskie może powodować niestabilną pracę systemu.

  • Uszkodzenia mechaniczne: Wibracje i uderzenia mogą fizycznie uszkodzić sterownik ESC, co może zakłócić jego działanie.

  • Problemy z połączeniami elektrycznymi: Uszkodzone przewody, złe połączenia lub problemy z magistralą CAN mogą zakłócić komunikację sterownika z innymi modułami pojazdu lub czujnikami ESC.

  • Nieprawidłowe sygnały z czujników: Sterownik ESC polega na danych z różnych czujników, takich jak czujniki prędkości kół, akcelerometry, czujniki kąta skrętu kierownicy. Jeśli sygnały te są nieprawidłowe, system może nieprawidłowo interpretować warunki drogowe, co prowadzi do błędów w aktywacji ESC.

Typowe problemy ze sterownikiem układu napędowego (PCM)

  • Awaria komponentów elektronicznych: Uszkodzenia mikroprocesorów, układów scalonych, czy kondensatorów wewnątrz PCM mogą prowadzić do jego niewłaściwej pracy lub całkowitego zawieszenia systemu.

  • Problemy z oprogramowaniem: Błędy w oprogramowaniu PCM mogą prowadzić do nieprawidłowej pracy układu napędowego, w tym nieregularnego działania silnika, problemów ze zmianą biegów, czy nieefektywnego zużycia paliwa. Aktualizacja oprogramowania lub ponowne jego zaprogramowanie może być potrzebne.

  • Uszkodzenia spowodowane przez wodę i korozję: Wilgoć dostająca się do PCM może powodować korozję i zwarcia w jego komponentach elektrycznych, co zakłóca jego działanie.

  • Problem z zasilaniem: Niewłaściwe napięcie zasilania może skutkować nieregularną pracą PCM. Zbyt wysokie napięcie może przegrzewać komponenty, a zbyt niskie może powodować niestabilną pracę systemu.

  • Uszkodzenia mechaniczne: Uderzenia lub wibracje mogą fizycznie uszkodzić PCM, co może zakłócić jego działanie.

  • Problemy z połączeniami elektrycznymi: Uszkodzone przewody, złe połączenia lub problemy z magistralą CAN mogą zakłócić komunikację PCM z innymi modułami pojazdu.

  • Nieprawidłowe sygnały z czujników: PCM polega na danych z wielu czujników kontrolujących parametry pracy silnika i skrzyni biegów. Błędne lub niekompletne dane mogą prowadzić do nieprawidłowej pracy układu napędowego.

Typowe objawy uszkodzenia sterowników lub innych problemów z elektroniką w pojeździe

Problemy z systemem audio i nawigacją: Uszkodzenia w elektronice samochodowej mogą negatywnie wpływać na funkcjonalność systemu audio i systemu nawigacji. Objawy mogą obejmować całkowity brak dźwięku, przerywane sygnały audio, trudności w łączeniu przez Bluetooth, błędy w wyświetlaniu map oraz problemy z obsługą głosową.

Spadek wydajności silnika: W przypadku uszkodzeń elektroniki samochodowej może dojść do obniżenia wydajności silnika. Symptomy takie jak trudności w osiągnięciu maksymalnej mocy, nierówna praca silnika, problemy z układem paliwowym czy ogólny spadek osiągów są typowe.

Awarie układu oświetlenia: Awaria elektroniki samochodowej może skutkować różnorodnymi problemami z systemem oświetlenia. To może objawiać się nieprzewidzianym włączaniem się lub wyłączaniem świateł, migotaniem świateł, awariami kierunkowskazów, niepoprawnym działaniem reflektorów czy problemami z regulacją jasności świateł.

Problemy z układem klimatyzacji: Uszkodzenia elektroniki samochodowej mogą wpłynąć na działanie klimatyzacji. Symptomy mogą zawierać nieprawidłowe odczyty temperatury, brak odpowiedzi na regulacje klimatyzacji, niepracujące dmuchawy lub nieskuteczne chłodzenie.

Nieprawidłowe działanie systemów bezpieczeństwa: Uszkodzenie elektroniki samochodowej może prowadzić do dysfunkcji systemów bezpieczeństwa takich jak ABS, ESP czy systemy kontroli trakcji. Problemy te mogą się manifestować przez przypadkowe aktywowanie się świateł kontrolnych, utratę funkcjonalności lub błędne działanie tych systemów.

Problemy z rozruchem silnika: Uszkodzenia elektroniki samochodowej mogą utrudniać lub uniemożliwić rozruch silnika. To może przejawiać się jako problemy z uruchomieniem pojazdu, aktywacją świateł kontrolnych lub brakiem jakiejkolwiek reakcji na próbę rozruchu.

Wysyłkowy serwis naprawy elektroniki pojazdowej Olimp

Jeśli znajdujesz się poza Wrocławiem, możesz łatwo przesłać swój sterownik do naszego Serwisu Olimp. Prosimy o wypełnienie formularza dostępnego pod adresem https://panel.olimp.wroclaw.pl/przesylka

Prześlij swój sterownik bezpośrednio pod adres:

Serwis laptopów OLIMP
ul. Krasińskiego 46
50-450 Wrocław

tel. (71) 725-69-62

Twoje urządzenie dotrze do nas z każdego zakątka Polski. Obsługujemy wysyłki z różnych miejscowości takich jak Opole, Legnica, Lubin, jak również Świdnica, Świebodzice, Strzelin, Ząbkowice Śląskie, Kłodzko, Oleśnica, Oława, Trzebnica, Brzeg, Bogatynia, Lwówek Śląski, a także Głogów, Jelenia Góra, Wałbrzych i Zielona Góra.

Również z większych aglomeracji: Katowice, Kraków, Częstochowa, Poznań, Kalisz, Szczecin, Gdańsk, Gdynia, Koszalin, a także z samej Warszawy – wszędzie tam, skąd tylko zechcesz, możemy przyjąć Twoje zlecenie.

Obsługiwane dzielnice Wrocławia

Stare Miasto Nadodrze Grabiszyn-Grabiszynek Przedmieście Oławskie Zalesie-Szczytniki Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice Plac Grunwaldzki Zacisze-Zalesie-Szczytniki Brochów Gaj Huby Partynice Ołtaszyn Krzyki Tarnogaj Borek Jagodno Gądów-Popowice Południowe Wojszyce Maślice Pszczelna Kowale Leśnica Żerniki Wrocławskie Sołtysowice Osobowice-Rędzin Pawłowice Księże Małe i Wielkie Strachowice-Osiniec Gajowice Popowice Pracze Odrzańskie